EU forbrugerportal – retningslinjer i forb handel
– Hvem skal jeg klage til, hvis jeg har handlet på en bookingportal?
– Du skal altid klage til sælgeren. Derfor skal du undersøge, om bookingportalen blot formidler kontakt til en anden sælger, eller om bookingportalen er sælgeren.
DTF travel – vejledning i forb med Covid-19
– Flybooking
– Er mit fly aflyst?
– Vi opfordrer dig til at tjekke dit flyselskabs hjemmeside for at få en status på din flyrejse. Hvis dit fly er aflyst, hjælper vi dig med at ansøge om refusion i den udstrækning det er muligt hos det pågældende flyselskab.
Udenrigsministeriet – rejsevejledning
GOV.UK – Entering the UK – restriktioner pr. 8. juli 2020
– From 8 June, there will be new rules in place for entering the UK because of coronavirus (COVID-19). The rules are for residents and visitors.
– When these rules are in place, you will:
- need to provide your journey and contact details when you travel to the UK
- not be allowed to leave the place you’re staying for the first 14 days you’re in the UK except in very limited situations (known as ‘self-isolating’)
MACS ADVENTURE – COVID-19 Trip Suspension
Please wait until 6 weeks before you are booked to travel before deciding to postpone or cancel your trip. The situation is fast-moving and our team are extremely busy supporting our customers currently travelling or due to depart shortly. Further details on cancellation and change options here if you decide to cancel or change your booking.
NORDJYSKE – Norwegian sælger billetter til fly, som måske aflyses